اینستاگرام قابلیت عجیبی آزمایش می‌کند؛ دسترسی به ریلزهای قفل‌شده با کدهای مخفی

اینستاگرام قابلیت عجیبی آزمایش می‌کند؛ دسترسی به ریلزهای قفل‌شده با کدهای مخفی

شبکه‌های اجتماعیاینترنت و شبکه

چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۴ – ۱۹:۳۸مطالعه 2 دقیقه

مجتبی بوالحسنی

اینستاگرام در حال آزمایش قابلیت مرموزی است که با روشی جالب به افزایش تعامل مخاطبان سازندگان محتوا کمک می‌کند.
تبلیغات

اینستاگرام در سکوت خبری آزمایش قابلیت جدیدی را آغاز کرده است که امکان قفل‌کردن ریلزها را با استفاده از رمز فراهم می‌کند. کاربران برای مشاهده این نوع محتوا باید کد مخفی را وارد کنند؛ رمزی که همراه با پیام راهنما ارائه می‌شود. این ویژگی نه‌تنها می‌تواند باعث افزایش تعامل کاربران با محتوای سازندگان شود؛ بلکه راه جذابی برای اشتراک‌گذاری محتوای اختصاصی با طرفداران وفادار به‌ شمار می‌رود.

برای مثال، سازنده‌ی محتوا می‌تواند ریلز خود را با راهنمایی‌هایی مانند «تاریخ تولد من» یا «نام سگم» قفل کند. چنین رمزهایی فقط برای دنبال‌کنندگان وفادار و آشنا با جزئیات زندگی سازنده حدس‌زدنی خواهند بود.

اولین نمونه‌ از قابلیت قفل‌کردن ریلز در حساب کاربری Instagram Design مشاهده شد؛ جایی‌ که ریلز قفل‌شده با پیام «کد مخفی را وارد کنید» منتشر شده بود. راهنمای این ریلز «اولین هشتگ در کپشن» و رمز آن «threads» انتخاب شده بود.

اگرچه اینستاگرام هنوز به این آزمایش قابلیت انتشار ریلز قفل‌دار واکنش رسمی نشان نداده است، ویژگی مذکور می‌تواند برای کمپین‌های تبلیغاتی و معرفی محصولات جدید یا ایجاد هیجان قبل‌از رونمایی‌ها نیز کاربرد داشته باشد. برندها و اینفلوئنسرها می‌توانند با استفاده از ریلزهای قفل‌شده، نوعی بازی تعاملی برای مخاطبان خود ایجاد کنند.

مقالات مرتبط:
  • آموزش تصویری نحوه گذاشتن ریلز در اینستاگرام به‌همراه ترفندهای جدید
  • چطور ریلز اینستاگرام را دانلود کنیم؛ روش دانلود ویدیو از اینستاگرام

قفل‌کردن ریلزها می‌تواند برای کاربران عادی نیز راهی سرگرم‌کننده برای اشتراک‌گذاری محتوای شخصی با گروهی خاص از دوستان باشد. در این میان، شاید برخی افراد علاقه‌ای به صرف زمان برای حدس‌زدن رمزها نداشته باشند؛ به‌ویژه در بستری مانند اینستاگرام که از قبل مملو از انواع محتوا و قابلیت‌های مختلف است.

ویژگی ریلز قفل‌دار تا حدی ویژگی Reveal را یادآوری می‌کند که سال گذشته معرفی شد و کاربران می‌توانستند با ارسال پیام دایرکت، استوری‌های پنهان را مشاهده کنند. مانند بسیاری از ویژگی‌های آزمایشی اینستاگرام، هنوز نمی‌دانیم آیا قابلیت ریلزهای قفل‌شده به‌صورت عمومی منتشر خواهد شد یا خیر.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
  • مجتبی بوالحسنی

داغ‌ترین مطالب روز
فتانه رعدی

Share
Published by
فتانه رعدی

Recent Posts

شکست بزرگ گوگل؛ دادگاه رأی به انحصارگری غول فناوری در بازار تبلیغات آنلاین داد

یک قاضی فدرال در ایالات متحده گوگل را به‌عنوان یک انحصارگر در حوزه تبلیغات آنلاین…

40 دقیقه ago

اتهام سنگین به دیسکورد: نقض قوانین حفاظت از کودکان

اتهام سنگین به دیسکورد: نقض قوانین حفاظت از کودکاننرم افزار و اپلیکیشناینترنت و شبکهامنیت و…

10 ساعت ago

غول‌های فناوری از متا به‌خاطر تنظیم نامناسب اسناد دادگاه و افشای اطلاعات حساس انتقاد کردند

شرکت متا ظاهراً در جلسه اخیر دادگاه خود برخی از اطلاعات حساس متعلق به شرکت‌های…

11 ساعت ago

اینستاگرام بلند معرفی شد؛ فید ویدیومحور سفارشی برای شما و دوستانتان

اینستاگرام بلند معرفی شد؛ فید ویدیومحور سفارشی برای شما و دوستانتاننرم افزار و اپلیکیشناینترنت و…

12 ساعت ago

درایور جدید انویدیا هم مشکل‌ساز شد؛ ادامه کابوس تیم سبز

درایور جدید انویدیا هم مشکل‌ساز شد؛ ادامه کابوس تیم سبزنرم افزار و اپلیکیشنسخت افزارمطالب کارت…

13 ساعت ago

مارک زاکربرگ: تیک‌تاک سرعت رشد ما را کاهش داد

مارک زاکربرگ: تیک‌تاک سرعت رشد ما را کاهش دادشبکه‌های اجتماعیاینترنت و شبکهپنج‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۴…

14 ساعت ago